Friday, May 20, 2011

Siapa dia Noor Anwar Hadi bin Noor Azman Zainol ni?

1st of all,for those yang ingat nama berkenaan adalah bf saya,sangkaan anda meleset :)


inilah dia Anwar Hadi.
apa yang saya tahu mengenai beliau tak banyak.
cuma dia lahir di Kuala Krai,Kelantan.
pada 26 Julai 1990.
beliau aktif dalam sukan ragbi.
pada usianya 5tahun,beliau berpindah ke New Zealand mengikut bapanya
yang sambung belajar di sana.
so family semua has taken along.
selepas2tahun,mereka satu family pulang ke tanah air dan menetap di Kedah.
beliau merupakan anak sulung dari 4orang adik beradik lelaki.
bapanya seorang guru.
anwar seorang TESOL student di university of Macquaire,Sydney Aussie.
so,Insyaallah he will be a teacher one day :)

next thing,where i discover him?
and how?




Youtube!
I found him on Youtube.
1st of his video which I think interesting is titled #6 ewwW
best sangat.
well,melalui video2 yang beliau publish kan di Youtube,semuanya mempunyai mesej yang tersendiri.
then,thats how he express his idea.
semakin hari,semakin banyak vlogger kat malaysia ni.
and sekarang yang saya perasan mengenai video beliau ialah,
dah banyak menyentuh mengenai keagamaan dan Islam.
alhamdulillah,sekarang bila saya sendirian dan berfikir,
memang benar apa yang diperkatakan Anwar.
and,melalui videonya juga,saya terasa ingin berubah. 
thats very great anyway.
congrats dear ;)


with his 'awek cun'
haha


with his mom.

pernah terdetik dihati,kalau tak solat Allah tarik nyawa.
teringat video Anwar titled JOM BERSIAP.
berbalik pada kisah video2 nya,saya terfikir,
boleh ke kalau saya berubah sebab video2 tu?
tak pe ke?
then ada seorang kawan saya cakap,
mungkin Allah menghantar Anwar sebagai penghubung-Nya untuk awak berubah.
Insyaallah saya akan berubah kearah yang lebih baik.

to Anwar,best of luck in whatever u do.
keep on spread the dakwah.
may Allah bless u always.
*hoping he'll read.u wish,Bella!
lastly,
ok,HE'S MY IDOL :)

3 comments:

Baniskanky said...

saya da kenal dy da..hahaha..
adik saya yang bukak u tube dy..hahaha

Bella said...

ouh,da kenal.
bagus2..
dia nih hebad kan? ;P

FaraHadzuan said...

his dad cikgu kat sekolah saya :D last year, anwarhadi came to my school.