Friday, April 22, 2011

tak tahu kenapa tulis

assalamualaikum.
hey guys.hope semua sihat and happy.
aku tak tahu apa yg mendorong aku untuk tulis hari ni.
mungkin sebab bosan.
aku buat blog aku ni sbg aku punya diary.
so,mcm2 aku boleh tulis,kalau korang tak suka,tayah bace.
aku tak paksa,even a nibble.
but, if korang tak suka pun,korang boleh back off.
yg baca,thanks.
hari ni,its about cerita lama aku.
aku pernah jatuh cinta.(gelak lah kalau korang nak)
dulu,aku minat budak2 band.
ramai jugak lah yg aku kenal kat facebook.
dorang sumer okay,baik.seriously,memg aku suka.
sehinggalah ditakdirkan Allah,aku kenal seorang lelaki ni.
iwan nama dia.
dia gitaris sebuah band,top jugak lah kat kuantan ni.
1st time aku kenal dia kat myspace,then aku suh dia add aku kat fb.
tak sangka dia add.
then,makin hari aku rasa makin suka kat dia.

satu hari,kat fb,aku plan nak hang out ngan mmber aku.
then dia terbaca pasal plan kami,and nak join skali.
aku pun ok je.then dia mintak phone no ape sumer.
lepas tuh,kitorang slalu lah keep in touch..
time tuh,aku rasa bahagia gila.
aku rase ada org yg care pasal hidup aku.
(seriously i missed that moment :') )
aku mula rasa SAYANG KAN DIA lebih dari seorang kawan.
ya,betul.lebih dari kawan.

but,Allah maha besar.
Allah dah aturkan semuanya.
dalam pada kami berkawan,ada sorang lg perempuan yg slalu contact dgn dia dlm fb.
aku nampak time 2,dorang memg rapat.
layanan antara aku dgn perempuan tu,sama je.
hmm.aku mula rasa something's quite not right.
tapi takpe,aku still fikirkan yg baik2 pasal dia.
dia cakap,dia SAYANGKAN AKU.
but,lepas 3-4 bulan kitorang kawan,dia mula lain..
dia kata dia busy recording lagu.
aku terima,takpe.coz KAMI JUST KAWAN.
tak pernah declare apa2 pun.

tak lama lepas tu,perempuan tu send private message kat fb aku.
ayat nya yg lebih kurang : "hey babe,u siapa eyh?ada apa2 ke ngan iwan?"
aku relax n jawab "kami kawan je.hbu?n kenapa tak tanya iwan sendiri?"
dia reply : "kitorang ade sumthing,tp tak declare couple2 ni.n kalau i tanye iwan pun,belum tentu lg dia jujur"

DAMN!
yg tu ok lg..
then aku n iwan contact pon on-off on-off.
(maklumlahh "BUSY" kan.)
tp,aku ingat lg..dlm kami ta contact tuh,dia selalu jugak text aku.
mintak maaf coz slalu bz lah,mintak maaf ta reply text lahhh n bla bla bla.

 hidup ni penuh dgn kejutan.
satu hari tu,aku tergerak hati nak online.
then aku bukak page iwan.
" WAN C******* is in a relationship with NUR F******** "
Allah je tahu perasaan aku masa tu.
nak je aku meraung mcm orang sawan.
tp nasib baik,ALLAH TAKKAN UJI HAMBANYA LEBIH DARI KEMAMPUAN.
aku text dia,dan ckp supaya jgn contact lg.
dia kata,"not even a nibble saya rasa terpaksa melayan kamu,kamu betul2 dah membuka hati saya untuk mengenali siapa diri kamu.and,walaupun saya ada Dia,kamu tetap yg terbaik dalam hidup saya"
lepas tu,ada jugak kami contact lg..
but,jarang sgt.memandangkan kami dah tak mcm dulu lagi..

"SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA"
aku berdoa supaya Allah kuatkan hati aku.
dan semoga Allah berkati hubungan mereka.AMIN :')

2 comments:

belle said...

cool. :)

Bella said...

try untuk cool lah.menda da lama kan :')