Tuesday, April 26, 2011

the REGRETS ~


Assalamualaikum semua.harap semua sehad je.
entry kali ni tentang regret @ penyesalan.
kali ni aku bersifat terbuka sikit.
bukan lah bermakna aku membuka pekung didada.
cuma,berkongsi apa yg aku rasa.

let's get this started.
fyi,aku anak kedua dr 3 adk brdik,aku seorang perempuan.
and,aku ni jenis yang degil sket.
i mean,bukan degil mcm mane lah,just kdg2 suka mmberontak (biasalah darah muda)
emm.
AKU SAYANG PARENTS AKU.
seriously,mcm cliche kan?
dulu,aku suka memberontak kat ABAH aku.
aku rasa beliau tak sayang aku.
*biasalah bila kena marah,mesti akan rasa macam tu. (childish gila ahh)
pernah skali,abah aku tegur aku pasal ape tah,then aku merajuk,ta tagur ABAH sambil nangis dlm bilik
menangis kaw2 punya.
dlam hati,"ABAH TAK SAYANG AKU,ABAH TAK SUKA AKU,SEMUA AKU BUAT SALAH"
tengah2 aku sedih menangis sedu sedan,ABAH masuk bilik.
"ABAH BUKAN TAK SAYANG ANAK ABAH,ABAH SAYANG.
ABAH NAK ANGAH JADI BUDAK BAIK.
ABAH NAK ANAK ABAH JADI ORANG BAIK-BAIK.
ANGAH DAH BESAR KAN?,ANGAH BOLEH FIKIR DAH KAN?
ABAH SAYANG ANAK-ANAK ABAH.

*Aku rindu sangat2 time tu.
sekarang,aku dah besar,abah duk jauh,KUANTAN.
aku pulak kat sini.

LAGI SATU,TIME MASUK WARD.
bila aku pergi ward,tengok muka pakcik2 dalam ward tu,aku terbayang muka ABAH.
bila pakcik2 tu mengadu sakit,mengadu makanan tak sedap,AKU FIKIRKAN ABAH.
rupanya macam ni lah keadaan abah dalam ward time abah sakit.
masa dulu,aku ingat penyakit ABAH tak seberat mana.
SYUKUR SANGAT SANGAT ALLAH DAH BAWA AKU KE SINI.
sekarang aku tahu,betapa berat penyakit abah,betapa berat ujian ALLAH untuk ABAH.
cari rezeki untuk kami sekeluarga walaupun sakit.

menitis airmata aku bila baca Discharge Note hospital ABAH.
"not functioning right kidney"
salah satu yg aku baca.
aku terus call ABAH.
ABAH ckp abah berubat kampung.
sekarang,rasa rindu yang amat sangat kat ABAH :'(
harap ALLAH SENTIASA MENGURNIAKAN YANG TERBAIK BUAT ABAH.
ANGAH SAYANG ABAH SANGAT SANGAT 

No comments: