Friday, July 8, 2011

Pada pandangan saya.

Assalamualaikum semua.
anda pernah dgar tentang BOGEL MENUJU TUHAN by ZAHIRIL ADZIM?
ya,sebuah buku yg ditulis oleh beliau,seorang artis.

sebelum saya menulis entry ini,sy terbaca sebuah artikel dimana sesetengah pihak mempertikai kan tentang TAJUK BUKU/PENULISAN terbabit.
so disini,saya ingin memberi pendapat saya mengenai "permasalahan" ini.
apa yg terlitas difikiran saya?

pertama.
kita tak patut menilai sesuatu tu hanya dr zahir nya.
tentang buku ni,kita tak patut klasifikasikan perkataan BOGEL itu sebagai lucah.
pada saya,maksud penulis disini ialah berserah segalanya kpd yang MAHA ESA tanpa berselindung apa-apa.
dan bukanlah seperti yg dinyatakan diatas tadi.

kedua.
dah baca buku tu?what?belum?
then kalau belum,jangan cakap yang bukan2 dulu okay ;)

ketiga.
mungkin memang menjadi sifat sesetengah orang Melayu yang mana tak boleh melihat orang lain berjaya.
iri hati sememangnya virus yg paling sebati dlm masyarakat kini.
Zahiril seorang artis,juga seorang Blogger yg hebat.
saya selalu juga stalk blog beliau.Ya,beliau penulis yang berbakat.
moral,jangan lah mudah condamn usaha orang lain,biarkan Zahiril kembangkan penulisan beliau.

keempat. (which is terakhir)
setiap orang ada persepsi mereka tersendiri kan,bagaimana mereka mentafsir sesuatu benda?
jadi disini,saya berpendapat bahawa inilah cara bagaimana Zahiril meluahkan pendapat dan persepsi beliau untuk di share kan kepada orang disekeliling :)

apa-apa yang ditulis disini adalah tulus dari hati dan tiada langsung niat dihati ingin mempertikaikan pendapat mana-mana pihak.
jika da kesalahan di entry ini,jutaan maaf dipinta.
cheers (:


No comments: