Friday, July 15, 2011

pernah kehilangan kawan?

Assalamualaikum semua.
hari ini mood saya lebih kepada bercerita dan merintih.
terpulang,taknak baca,mungkin boleh terus pangkah button merah 'x' kat atas sana k.

Ya Allah..kenapa lah aku rasa rindu sangat pada dia hari ni.
aku rindu pada kawan aku.
yang mana sekarang bukan lagi kawan aku.

Kawan,pertama kali aku jejakkan kaki di kolej ni,aku tak rasa yang aku akan gembira..
tapi sejak jumpa kau,terdetik dalam hati aku,kaulah orang yang akan jd bestfriend aku disini.
kau boleh terima aku,aku boleh terima kau..

aku rindu masa dulu.
gembira.
aku rindu nak berkawan semula dengan kau.
aku rindu nak makan semeja dengan kau.
aku rindu nak dengar gelak tawa kau.

dulu,makan sama2.
minum sama2.
keluar sama2.
apa yang aku rasa,semua aku share dgn kau..

walaupun kita baru kenal masa tu.
aku rasa rapat dgn kau.
jujur aku kata.

sekarang,kau bukan lg dgn aku.
kau lari dari aku.
kau jauh dari aku.
mungkin dah berbulan kita tak bertegur.

bila berselisih,aku tunduk,aku elak bertentang mata dgn kau.
aku rasa bodoh bila keadaan tu berlaku.

sampai sekarang,aku tanya diri aku
apa salah aku?
kenapa?
apa aku dah buat sampai kau jd mcm tu dgn aku?

maaf?
dah berulang kali aku lafazkan.
tapi kau tetap sama.

aku still ingat masa itu.
masa yang mana aku kehilangan kau.
malam tu.
sampai mati pun aku takkan lupa.
aku takkan lupa hari aku kehilangan seorang kawan.

Demi Allah aku katakan,setiap kali lepas solat aku doa.
aku doakan friendship kita kembali mcm dulu..
tp buat masa sekarang,Allah masih tidak kabulkan doa aku.
aku percaya,ALLAH menjanji kan yang terbaik buat kita.
aku harap kita macam dulu semula.

tiada manusia yang sempurna didunia ini.
aku sedar.mungkin aku melakukan kesilapan.
mungkin aku lalai.
hanya kata maaf aku mampu lafazkan di sini.

aku rindu kau KAWAN.

2 comments:

hidayah yusof said...

sabar ek bella...mgkin DIA masih mhu mguji kita..

Bella said...

aku sabar la ni.em.ya.thanks.